Monday, June 01, 2009

Combinatie foto


Fotograferen doe ik graag maar het creatieve proces van photoshoppen is toch niet altijd aan mij besteed. Voor school moest ik van drie foto's een nieuwe maken. Dat heb ik weken uitgesteld en er ondertussen wel steeds mee in mijn achterhoofd gezeten natuurlijk. Dit weekend moest dan toch het ei worden gelegd want morgen is het inleveren. Dat heeft mijn familie geweten!!
Het riviertje, het zittende jongeje en een fotolijstje zijn een nieuw geheel geworden waar ik dan toch van denk dat het er mee door kan. Op het lijstje is nog een extra lichteffect gezet om de lichtinval een beetje overeen te doen komen met de sfeer in de achterliggende beelden. Ook is er een lichte schaduw van het jongetje in het water toegevoegd en natuurlijk een gausiaanse blur op de achtergrond (die uit twee delen bestaat om het lijstje in het water te laten zakken) en een lensblur op het fotolijstje.

5 comments:

Martine said...

Een pak werk dus! Het resultaat mag gezien worden.

Unknown said...

@Martine Thanks. Je weet niet half hoe ondersteunend je commentaar is!!

An said...

Van mij krijg je 10 op 10 !
Echt goed gedaan. Ik vind het photoshoppen wel leuk maar ik zou het moeilijk hebben om bij dat soort opdrachten telkens wat creatiefs te verzinnen om te gaan uitwerken.

images that matter said...

Ik vind het super geworden!
PhotoShoppen op deze manier vind ik ook héél leuk, maar het is niet evident als je als 'opdracht' moet doen, bij mij komt meestal inspiratie als ik de foto's zie of er mee bezig ben...
Ben benieuwd wel resultaat je er mee zal halen!

Susanne Stoop said...

Heel mooi samengebracht en geshopt! Vind het echt knap. Zelf houd ik niet van dit knutselwerk - heb er het geduld niet voor om er me in te verdiepen.